Thursday, March 31, 2011

kapel mase muda...kasih sayang atau trend ?

kalau kita lihat zaman sekarang kebanyakan remaja sekarang dah pun ade boyfriend or girlfriend atau lebih dikenali sebagai 'pakwe' or 'makwe'' . persoalannya adakah pasangn ini saling menyanyangi atau hanya la satu trend atau budaya? budaya yang dimaksudkan apabila melihat rakan-rakan sekeliling dah ada pasangan pastinya empunye diri pun nak ada pasangan gak. nanti xde lah orang kata ketinggalan zaman. kapel nie bagus ke? ada yang bagi alasan pasangan diorang jadi semangat nak belajar...betul ke? kalau xde kapel xboleh belajar ek? pandangan saya la kan...kapel nie ade baik buruknya...as long tiada ikatan yang sah antara lelaki dan perempuan..batasan pergaulan tu kena la jaga...pada yang gagal dalam bercinta pada usia muda nie...jgn la sedih...ALLAH tu MAHA MENGETAHUI...maybe yang kita jumpe tu bukan la yang terbaik untuk diri kita..nak kapel time bljr boleh tp pandai2 la jage diri..jgn sampai memakan diri...

2 comments:

Unknown said...

trend lah ....kalu yg bdk2 lagi especially bdk2 sekolah bwh form 3....

intan zulaikha said...

btol ckap amir...kalau sayang x semestinya kapel...sebab kapel ni boleh menyebabkan maksiat yang kita sendiri x sedar...bila berdua akn ada syaitan...sebab 2 bnyk kes skang ni...pompuan pkai tudung pon buat maksiat...mna malu dorg...??
sebenarnya kalau baik ke jahat ke x terkecuali dari mksiat...selagi ada iman di dada...insyaallah selamat dunia akhirat...moga Allah sentiasa melindungi kita..